Museum

Hej bloggen!

Jag sitter nu och svettas i rummet dör det finns wi-fi. Det har varit hela 30 grader här majoriteten av dagarna. Allting är liksom så fuktigt hela tiden känns det som. Ja, ja, inte ska man väll klaga.

På eftermiddagen idag så hade jag ju först historical dance och sedan jazz. Det var många som var borta idag. Bland annat min rumskompis som tydlige inte gillar jazzen. Idag var det faktiskt betydligt roligare på historical dance-lektionen än första gången. Det kändes som att stegen, koordinationen och det nya rörelsemönster liksom sjunkit in lite om jag förstod mer. På jazzen så hade vi lite av en "ha roligt lektion". Det var kanske inte jätteutvecklande men helt okej roligt. Vi dansade bland annat till den där "conga"-låten, haha.

Efter att jag stretchat och gjort lite magövningar och så, så begav jag mig hemåt. Idag så gick jag faktiskt in i ett av de två enorma museumen här. Jag kom in gratis för att jag var under 19. Jag var bara där inne i typ 20 minuter så jag han nog bara se en bråkdel av allt som finns där. Mycket av det jag såg var häftigt, till exempel kristaller, meteorer, fossiler och dinosaurieskelett. Det hade nog krävts en hel dag för att hinna se allt, särskilt eftersom det är två stora byggnader. Det var ändå kul att jag nu kan säga attjag varit där inne.

När jag kom hem så forstatte jag packa lite, vilket jag nu ska fortsätta med. Det är lite krångligt då jag behöver många saker imorgon, men det löser sig nog. Jag kan fortfarande inte fatta att detär sista natten här idag.

Förresten så kan jag berätta en lite rolig grej. Jag fick idag ett sms från farfar där han sa att de fått vykortet jag skickade! Jag blev chockad över hursnabbt det gick! Jag menar, jag stoppade sett brevlådan i söndags men den tömdes inte för än på måndagen klockan 16. Jag hoppas att jag skickade till rätt Y...

På återseende,
Frida

En bild på ett dinosaurieskelett inne på museumet :)
Allmänt | |
Upp