Två vanliga dagar kvar

Hej bloggen!

Nu ligger jag i sängen och tänkte snart försöka sova. Efter middagen så hade vi lite danshistoria. Det var helt okej, tolken var bättre denna gång som tur var. Jag glömde berätta att danshistorie-lärararen igår gav mig och några andra tjejer lite tips på bra övningar för att bland annat stärka insidorna. Det var så roligt, och jag tror vi ska träffas imorgon klockan sex igen!

Efter lektionen så gick vi ner till vattnet. Det var nämligen en grillkväll och bastuhäng med bad i både sjö och jacuzzi. Jag tog faktiskt årets första dopp (så sent haha). Det var riktigt trevligt faktiskt och härligt med bubbelpool och bastu.

Förmiddagen var även den bra. Jag kände mig lite skakis på balettklassen men det blev bättre efter lunch. På karaktären så fick vi våra kostymer. Vi i den ungerska dansen ska ha en lång, vit tyllkjol och en blå dräkt. Det var ganska fint, men alltså wow, känslan man får av att veta att dansare från Vaganova har haft på sig det jag ska ha på mig är overklig.

Tänk, nu är det bara två vanliga dagar kvar. På torsdag så tror jag vi har rep och sen är galan på fredag. Det har gått snabbt känner jag nu och jag kommer verkligen sakna den fina träningen vi får av lärarna och såklart den fantastiska insprationen man får av att titta på de otroliga dansarna från Vaganova. Den vackra naturen här kommer också saknas samt de roliga stunderna med finländarna. Dock så är jag redo att komma hem igen, till familjen, rutiner och min egna säng.

Vi hörs snart igen!
Många kramar från Frida

Dagens lunch <3
Dagens middag <3
Allmänt | |
Upp