Snart är det genrep

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag och tittar på när mini class repar. De är faktiskt väldigt fina. Det blev inget inlägg igår så jag skriver en liten tillbaka blick. Dagen började som vanligt med balettklass och sedan lite rep. Det gick ganska bra tror jag. Det var första gången vi repade med kjolarna. Min var lite för stor men jag bytte med en annan tjej så jag tror det kommer lösa sig.

Efter gårdagens lunch så hade vi ett genomdrag. Jag är med i andra och det sista numret i första akten. Det gick inte så där jättebra men, men, jag gjorde så gott jag kunde. En lite rolig grej är att båda lärarna nu kan mitt namn och skriker det ibland när vi repar, haha. Efter ca 2 timmar så fick vi lära oss den lila finalen. Det är mest Vaganova-eleverna som gör grejer då. Vi springer i princip bara in och bugar.

Efter middagen så var vi några tjejer som hade sådan där balett-gymnastik igen. Då så smetade läraren även in två av tjejernas ben med salva och lindade in dem i plastfolie. Tydligen så ska det ta bort vattnet från benen, men varför det är bra vet jag inte riktigt. Jag kände mig rätt så darrig efter övningarna och idag är jag öm. Jag vet inte om det är träningsverk eller typ stretchverk men förhoppningsvis gör det mig gott.

Imorse så hade vi en lite kortare balettklass en vanligt men ingen repertoar. Det är för att efter lunchen så ska vi åka med en buss in till stan där scenen finns. Vi kommer ha något slags genrep tror jag, det ska bli roligt och spännande!

På återseende,
Frida

Dagens frukost <3
Gårdagens lunch <3
Allmänt | |
Upp