Sista lektionen

Hej bloggen!

Nu har jag ganska precis haft min sista balettklass här. Det känns tråkigt och jag kommer sakna den här upplevelsen. Klassen var bara en timme för bussen till stan går klockan 12:15 och innan dess ska vi äta lunch.

Igår så hade vi ju det första repet på scenen. Det var roligt och scenen och publikplatserna är faktiskt riktigt fina. Det gick dock inte jättebra för mig för vi hann inte värma upp någonting innan eftersom jag är med i andra numret, förhoppningsvis hinner vi det idag. Karaktärsnumret gick lite bättre så det var i alla fall skönt. Då jag inte är med i andra akten, förutom finalen, så satt jag i publikenen stund. Då såg jag hur fantastiskt fina Vaganova-eleverna är. Det är inte klokt.

Vi kom hem och åt middag vid klockan 18:15. Då var jag riktigt hungrig. Vi serverades lasagne och det var helt magiskt gott! På kvällen så gick jag ut en stund. Det var så härligt och faktiskt varmt trots att jag hade på mig shorts. Vid klockan nio så satt jag på den lilla uteplatsen som finns här tillsammans med tre personer från Finland. Det var så mysigt och roligt.

Jag hoppas att det går bra på galan idag. Jag ska bara försöka njuta av att stå på scen och göra mitt bästa. Ikväll så kommer det vara som en liten efterfest, det ser jag fram emot. Förhoppningsvis får vi det jättekul.

Vi hörs snart igen!
Kramar från Frida

Gårdagens goda middag <3
Dagens fina frukost <3
Allmänt | |
Upp