Regn, regn och regn

Hejsan bloggen!

För en liten stund sedan så hade vi en liten lektion i danshistoria. Det var väll helt okej. Det hade nog varit betydligt mer intressant om jag kunnat ryska. Läraren pratade nämligen ryska och "tolken" som översatte var inte så där jättebra. Läraren kunde prata i tre minuter men tolken sa bara en två meningar. Ja, ja, lite kul var det ändå.

Dagen min har varit bra. Idag fick vi faktiskt köra vår variation under repertoaren. Dock sist av alla och mer än en timme över när vi skulle slutat. Vi åt alltså inte lunch för än klockan två. När vi övade variationen fick jag någon korrektion och det var roligt.

Jag har börjat lära känna fler och fler här vilket är kul. Bland annat en kille som fick ett stipendium till Vaganova förra året. Det är helt sjukt att sånt kan hända av att ha varitdäe jag är nu. Tanken om att min dröm skulle kunna slå in slog mig igår, men jag är väldigt säker på att jag inte är på den nivån än. Men vem vet, om något år kanske. Något annat som är helt sjukt är att jag nu kan säga att jag stått bakom en elev från Vaganova på stången!

Något som är tråkigt är att vädret verkligen är kasst. Det har regnat varenda dag med typ 12 grader. Första kvällen här var så himla solig och fin. Jag vill att det ska vara så igen för naturen här är underbar och det finns en jättebra brygga och man kan tydligen spela både volleyboll och minigolf. Tyvärr så verkar det som att det kommer att regna flera, flera dagar framöver. Men, men, det finns värre saker.

På återseende,
Frida

Dagens lunch <3
Dagens frukost <3
Allmänt | |
Upp