Första riktiga dagen

Hej bloggen!

Åh jag skrev precis ett inlägg men internet här var typ för segt för att kunna posta det. Ja, ja, det finns värre saker. Idag är ju iallafall min första riktig dag här. Jag åt frukost runt kvart över åtta och gick sedan och värmde upp, stretchade och styrketränade innan klassen som började klockan 9:30. Idag hade vi den kvinnliga ryska läraren. Övningarna var igen ganska basic men det känns faktiskt ganska bra för då kan jag typ hitta mer i mig själv. Läraren rättade mig någon gång vilket var kul. Det är så inspirerande att titta på eleverna från Vaganova och jag tror jag kan lära mig av att se på dem.

Klockan 11:15 hade vi repertoar. Då bad de alla som hade med sig en variation att ställa sig på ena sidan och de som inte hade det, på andra sidan. Vi var fem tjejer och en kille som inte hade någon. Det tog ungefär en och en halvtimme för alla att visa sina variationer och få några korrektioner. Under den tiden så stretchade jag och hade som en egen tåklass vilket faktiskt var riktigt kul. Det känns verkligen som att jag blivit säkrare på tå och starkare sedan mitt förra läger. Superkul! Läraren sa att hon ska börja lära oss en dans imorgon, det blir roligt.

Vi åt lunch vid ett. Det blev potatis med fisk och sås och det var gott. Nu börjar karaktären om en kvart. Det ska bli spännande. Jag dansade ju karaktär en gång i veckan i typ ett år men då repade vi mest en dans till en föreställning. Jag ser fram emot att se vad vi gör nu.

Vi hörs snart igen!
Många kramar från Frida

Såhär fint var det när några badade igårkväll <3
Dagens frukost <3
Allmänt | |
Upp