En tamburin-dans

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag på mitt rum och ska strax duscha. Dagen har varit bra. Lite lågt med energi på sina ställen och ganska mycket tankar men jag åt en bra och god lunch och middag. Till frukost åt jag gröt med banan och en massa, supergod vattenmelon.

Schemat idag var samma som igår. Vi började med balettklass klockan 9:30 med den manliga läraren. Efter det var det repertoar. Den kvinnliga läraren drog över med 45 minuter, ända till halv två, men alla hann ändå inte köra sina variationer och vi fyra hann inte lära oss någon. Jag stretchade och gjorde en liten egen tåklass som igår så det var ändå kul.

På karaktären så fick vi lära oss en bit på den ungerska dansen som hälften av gruppen ska göra på galan. Det var roligt. När vi slutat klockan fyra så kom den kvinnliga balettläraren in igen och repade variationer med ryskorna och de som var kvar från imorse. Så sent som halv sex, då var jag verkligen hungrig, fick vi börja lära oss dansen. Den var verkligen rolig och på en väldigt bra nivå kändes det som, inte för svår men ändå utmanande. Musiken var jättefin ochvi kommer dansa med tamburiner!

På återseende,
Frida

Dagens frukost <3
Allmänt | |
Upp