Balett-gymnastik

Hejsan bloggen!

Jag är just nu i sängen och ska strax sova. Idag har jag haft det bra. Balettklassen gick ganska bra och vår lilla dans helt okej. På karaktären hade vi först stång och repade sedan. Vi fixade till placeringarna så att det blev mycket bättre, vilket var skönt. Vi fick veta att det här var vår sista lektion med karaktärsläraren för hon åker hem imorgon. Det känns tråkigt för jag tyckte verkligen om henne. Hon var väldigt snäll och gav många korrektioner. Det var som att hon såg alla och ville att vi skulle lyckas.

Efter middagen så var jag och fem andra tjejer på "balett-gymnastik" med kvinnan som är lärare i danshistoria och för mini klassen. Det var verkligen roligt och jag har fått med mig flera bra övningar som jag definitivt ska göra. Det känns så häftigt att veta att det här är en del av det som de får lära sig på Vaganova. Kanske kan jag äntligen närma mig deras fantastiska ben! Eventuellt så blir det imorgon igen. Det var skönt att vi var så få, det var liksom ingen annan som visste om det. Jag hade bara tur att jag råkade vara där när två svenska tjejer pratade med läraren.

Godnatt!
Kram från Frida

Dagens middag <3
Dagens lunch <3
Dagens frukost <3
Allmänt | |
Upp